studiul

Am cooptat în proiect trei specialiști cu experiență demonstrată, pentru a identifica invizibilii, nevoile lor și răspunsul necesar al societății.

Echipa de cercetare

EVA MILITARU

Eva este cercetător știinţific gr. I în cadrul Institutului Naţional de Cercetare Știinţifică în domeniul Muncii și Protecţiei Sociale (INCSMPS), doctor în economie, are 20 de ani de experienţă în cercetarea academică din domeniul socio-economic.

Activitatea sa de cercetare este concentrate în jurul următoarelor tematici: venituri și inegalităţi socio-economice, sărăcia, participarea pe piaţa muncii, incluziunea socială, indicatori socio-economici, iar printer ariile de specializare este și aceea de evaluare de programe și politici publice din domeniile ocupării, protecţiei sociale, veniturilor populaţiei, educaţiei și cercetării-dezvoltării.

A participat la realizarea a peste 40 de proiecte de cercetare, finanţate în cadrul programelor naţionale, europene şi internaţionale, dintre care a coordonat 13 proiecte ca director de proiect sau responsabil de proiect din partea INCSMPS. Este autor a peste 50 de articole știinţifice sau capitole de carte. Este membru al Consiliului Știinţific al INCSMPS din anul 2015.

ALEXANDRU DINCOVICI

Alexandru Dincovici lucrează de peste 15 ani în cercetare academică, cercetare de piaţă și consultanţă organizaţională.
Din 2014 este fondatorul buticului de consultanţă antropologică IziBiz Consulting, unde lucrează cu clienţi din multiple industrii, de la retail și telecomunicaţii la industria farmaceutică și instituţii financiare, pentru a-și ajuta să își cunoască mai bine pieţele in care activează, concurenţii, clienţii și angajaţii, dar și pentru a-i susţine în procese de transformare organizaţională.

Este antropolog, doctor în sociologie și lector asociat la SNSPA și Universitatea din București, unde a predat și predă cursuri de Focus Grup, Antropologie medicală, Antropologie aplicată, Antropologia corpului sau Teorii moderne în antropologie.
Din 2022 este bursier al Colegiului Noua Europă (NEC), unde urmează o cercetare postdoctorală despre tehnologie, algoritmi și subiectivare prin intermediul wearables.

Vorbește în public pe teme legate de domeniile sale de interes, cultură, corp și societate, și publică de la articole academice sau capitole în volume de specialitate la opinii și articole în diferite publicaţii, de la Dilema Veche la Scena 9, Wall-Street.ro, Smark sau Business Magazin.

MARIAN MARCU

Cu o experienţă de 24 de ani în cercetarea pieţei și 15 ca managing partner la Novel Research, Marian a fost implicat într-o gamă largă de proiecte strategice, derulate la nivel naţional și internaţional de companii de top din diverse domenii de activitate, partide politice, organizaţii guvernamentale și ONG uri.

Responsabilităţile au inclus integrarea metodelor analitice si a tehnologiilor de ultima generaţie în identificarea tendinţelor pieţei, optimizării proceselor, segmentării pieţei sau planificării strategice și tactice pentru proiecte cu randamente absolute de până la 99 milioane de euro.

metodologie

Etapa 1

Construcția proiectului

Identificarea potențialelor grupuri invizibile (dintre grupurile vulnerabile descrise în  statisticile UE dar și alte cercetări științifice) și a dimensiunii acestora. Validarea invizibilității prin evaluarea construcției sociale și a influenței politice a grupurilor identificate, pe un eșantion de 800 de respondenți –online urban.

Etapa 2

Cercetare exploratorie calitativă

24 de interviuri în profunzime, cu durata de aproximativ o oră, împărțite egal între cele șase categorii, și între respondenți care se încadrează direct în acestea și reprezentanți sau angajați ai unor asociații neguvernamentale care au desfășurat sau desfășoară programe pentru cele șase categorii.

Etapa 3

Cercetare cantitativă

Eșantion național reprezentativ pentru populația adultă a României. Obiectivele etapei a 3-a au fost evaluarea construcției sociale și a influenței politice, măsurarea percepțiilor cu privire la aspectele identificate în etapa calitativă, identificarea sub-eșantioanelor de persoane invizibile și identificarea diferențelor în percepții și obiceiuri, comparativ cu grupurile vizibile.

Etapa 4

Analize pe date secundare

Calcularea costurilor de oportunitate cuantificabile pentru bugetul de stat – costul opțiunii de a perpetua situația actuală a unui grup invizibil, comparativ cu alternative specifice fiecărui grup analizat.

PROIECTUL „INVIZIBILII”

Pentru aceste categorii de oameni, soluții există, dar nu sunt simple.

Aceste situații nu se pot rezolva, de exemplu, doar prin alocări bugetare. Este nevoie de o schimbare sistemică.

Ce lipsește chiar mai mult decât finanțarea este o viziune pe termen lung și capacitățile relevante în sectorul social.

Pe scurt, măsuri și structuri mai bune.
Asta este esența proiectului Invizibilii.

descarcă studiul

Ajută românii să vadă mai bine categoriile vulnerabile.
Și tu poți să-ți aduci contribuția pentru o viață mai bună.