Studiul nostru
Analizăm în detaliu provocările sociale și economice cu care se confruntă cele mai vulnerabile categorii din România.
78%
Dintre românii cu copii consideră că sunt părinți buni și foarte buni.
Principala nevoie a acestei categorii este o infrastructura mult mai bună si mai bine distribuția in teritoriu de ingrijire a copiilor, incepand cu creșele, grădinițele și terminând cu ciclul gimnazial.

Familiile monoparentale

Șomerii între 55 și 64 de ani
50%
Dintre românii din această categorie de vârstă nu știau ce cuantum va avea pensia lor, deși sunt în prag de pensionare.
Discriminarea pe bază de vârstă este foarte răspândită în societate. Șomerii de peste 55 de ani o resimt inclusiv la nivelul angajatorilor.
36%
Dintre români beneficiază de servicii prestate de un antreprenor din “gig economy”.

Micii antreprenori în risc de sărăcie și excluziune socială

Fermierii de subzistență
83%
Dintre consumatori apreciază calitatea legumelor și fructelor vândute de micii fermieri ca fiind mai bună comparativ cu cea a produselor similare vândute în supermarket.
Tot în favoarea micilor fermieri este și percepția despre prețul mai mic.
39%
Dintre români știu puțin sau nimic despre sistemul de pensii.

Pensionarii în risc de sărăcie și excluziune socialã
Echipa noastră
Am cooptat în proiect trei specialiști cu experiență demonstrată, pentru a identifica categoriile defavorizate, oamenii care se simt invizibili în societate. Dincolo de identificarea nevoilor, răspunsul necesar al societății este unul dintre cele mai importante aspecte ale proiectului.

Eva Militaru
Cercetător știinţific gr. I în cadrul Institutului Naţional de Cercetare Știinţifică în domeniul Muncii și Protecţiei Sociale (INCSMPS)

Alexandru Dincovici
Antropolog, doctor în sociologie și lector asociat la SNSPA și Universitatea din București

Marian Marcu
24 de ani în cercetarea pieţei și 15 ca managing partner la Novel Research
Metodologie
Proiectul a fost gândit până la cel mai relevant detaliu, pentru fiecare etapă, pentru a obține o imagine cât mai reală a realității grupurilor vulnerabile din România.
Etapa 1 - Construcția proiectului
Identificarea potențialelor grupuri invizibile (dintre grupurile vulnerabile descrise în statisticile UE dar și alte cercetări științifice) și a dimensiunii acestora. Validarea invizibilității prin evaluarea construcției sociale și a influenței politice a grupurilor identificate, pe un eșantion de 800 de respondenți –online urban.
Etapa 2 - Cercetare exploratorie calitativă
24 de interviuri în profunzime, cu durata de aproximativ o oră, împărțite egal între cele șase categorii, și între respondenți care se încadrează direct în acestea și reprezentanți sau angajați ai unor asociații neguvernamentale care au desfășurat sau desfășoară programe pentru cele șase categorii.
Etapa 3 - Cercetare cantitativă
Eșantion național reprezentativ pentru populația adultă a României. Obiectivele etapei a 3-a au fost evaluarea construcției sociale și a influenței politice, măsurarea percepțiilor cu privire la aspectele identificate în etapa calitativă, identificarea sub-eșantioanelor de persoane invizibile și identificarea diferențelor în percepții și obiceiuri, comparativ cu grupurile vizibile.
Etapa 4 - Analize pe date secundare
Calcularea costurilor de oportunitate cuantificabile pentru bugetul de stat – costul opțiunii de a perpetua situația actuală a unui grup invizibil, comparativ cu alternative specifice fiecărui grup analizat.